joi, aprilie 17, 2008

breathless


sau À bout de souffle, versiunea originala, cea din 1960. nu o sa intru in detalii tehnico culturale, cum ca ar fi unul dintre filmele care fac parte din noul val frantuzesc de film, sub regia lui godard, nu!

raman la un jean paul belmondo delicos de tanar, care isi mangaie buzele carnoase perfect ganditor si ametitor, cu o privire usor junior bovina, dar care cu siguranta a facut furori la vremea aceea.
m-am bucurat sa aflu ca mai traieste si inca fimeaza pentru 2009, la onorabilii 81 de ani.

ea, jean seberg, m-a impresionat postfactum.
"later in her life Seberg became involved in anti-war politics and was the target of an undercover campaign by the FBI to discredit her because of her association with several members of the Black Panther party. She was found dead under mysterious circumstances in a Paris suburb in 1979"

femeia asta a trait intr-o vreme in care eu nici macar nu existam, dar parea atat de cotidiana si actuala.

mai poate fi definita si astfel:

Spouse
Dennis Berry (1972 - 8 September 1979) (her death)
Romain Gary (16 October 1962 - 1970) (divorced) 2 children
François Moreuil (5 September 1958 - 1 June 1960) (divorced)

oricum mi-a placut mult filmul, cu atat mai mult cu cat mai vazusem cele mai savuroase scene din el. fara sa-mi amintesc sursa si mai ales pentru ca senzatia de placere a fost continuata de textul pe care mi l-a dat tudor la citit, a doua zi. si in care am proiectat scenele respective. coincidentele nu sunt mereu intamplatoare, iar uneori te pot ajuta, prin insiruirea lor, sa iti prelungesti senzatii, care pot sfarsi prin a te defini.

Niciun comentariu: