duminică, ianuarie 27, 2008

asta seara adorm cu oscar

din oscar si tanti roz, de eric emmanuel schmitt

"draga dumnezeu,
am azi o suta de ani. ca tanti roz. dorm cam mult dar ma simt bine.
incerc sa le explic parintilor mei ca viata e un dar buclucas. la inceput ai tendinta sa-l supraestimezi crezand ca viata pe care a-i primit-o este vesnica. apoi, dimpotriva, il subestimezi, gasind ca-i o porcarie scurta, de nu-ntelegi nimic din ea si pe care uneori ti-ar veni s-o arunci de sa nu se vada. abia catre sfarsit pricepi ca nu-i vorba de niciun dar, ci de un simplu imprumut. pe care trebuie sa incerci sa-l meriti. la cei o suta de ani ai mei pot spune ca stiu despre ce vorbesc. cu cat imbatranesti mai mult, cu atat se cade sa ai bunul gust de a aprecia viata. trebuie sa devii rafinat, artist. la douazeci de ani, orice cretin stie sa se bucure de viata, dar la o suta, cand nici macar sa te misti nu mai esti in stare, trebuie sa stii sa-ti pui inteligenta la lucru.
nu-mi dau seama daca am reusit. fa-le tu o vizita. du tu pana la capat ce-am inceput. eu ma simt cam obosit.
te pup, pe maine,
oscar"

traducere(care mie imi place), paola bentz-fauci

2 comentarii:

Anonim spunea...

Tu ai adormit cu Oscar, eu am început ziua cu el. Frumos şi la înălţime, în ambele ocazii.

PS: dar ce-ai mîncat de eşti aşa verde?

pukatuka spunea...

ciocolata alba cu ginger&chilli:))))